Enchiladas med köttfärs


Enchiladas är supergott, jag gjorde dessa med köttfärs men även Cottage Enchiladas under samma middag. Passar gott med sallad, guacamole och mango.



I måndags var jag och flickorna på spa. Marstrands Havshotell som fick sig ett besök av oss. Det var 
en mysig utflykt. 

Jag har nog aldrig varit på spa innan tror jag. Vet inte riktigt om det är min grej. Men det var gott att göra något när barnen har sportlov. Sen var det ju gott och varmt och det gillar jag. 
Nästa gång tar jag mig någon behandling, det gillar jag ju. 





600 gr ekologisk nötfärs av högrev
1/2 påse ekologisk tacokrydda
1/2 dl vatten
100 gr philadelphiaost

8 mjuka tortillas
2 dl riven ost

Stek köttfärsen i lite olja. 
Häll på kryddan och vattnet och låt det koka ihop en stund.
Lägg i philadelphiaosten och låt det blandas runt.
Fyll tortillasen ochrulla ihop dem och lägg i form.
Strö över osten.
Grädda 10 minuter 225 grader tills de fått lite färg.








Kommentarer