Cookie i stekpanna



Igår bakade jag denna kaka. Jag tog med den till jobbet och bakade av den där medan jag jobbade. Smidigt när man inte har ugnen inkopplad.
Denna är god med en kula glass.












90 gr rumstempererat ekologiskt smör
0.8 dl muscovadosocker
1.2 dl socker
1 ekologiskt ägg
1 tsk vaniljextract 
2.4 dl ekologiskt vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
2.5 dl chocolate chips (eller hackad go choklad)

Blanda med en gaffel, smör och de båda sockren. I med ägget och övriga ingredienser. Till sist chokladen. Smörj en stekpanna och bred ut kaksmeten i den. Grädda i 18-20 minuter i 175 grader. Låt den svalna 5 minuter innan servering. 

Gott med en kula glass.
Kakan räcker till 8 personer.





Målarn är stort sätt klar. För 14 år sen när vi byggde huset så målade jag väggarna grå och det har jag varit supernöjd med. Nu blev det en mörkare grå i färgen Lady Wonderwall 2500 N. Det blev riktigt bra. Snyggt till det vita!




Kommentarer