Vaniljkaka


Detta var en kaka jag bakade till ungdomarna som kom på kaffe i eftermiddags! Vaniljkaka, fina grejer det!





I helgen har jag insett att det är dags att göra något annat. Många gånger har jag tänkt den tanken men nu känns det liksom färdigt. Tror inte jag har mer att ge.
Så nu väntar jag på nya dörrar ska öppnas. Spännande!
Många blir nog lättade och glada dessutom. Kul att kunna glädja många, haha!





 Kaka:
3 ägg
3 dl socker
1dl kokande vatten
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
 
Vispa ägg och socker tills det blir vitt.
 Häll i det kokande vattnet.
Mjöl och bakpulver går i samtidigt, lite försiktigt, övervispa inte.
 
Grädda 35 minuter i 175 grader.
 
Koka under tiden:
125 gr smör
1 dl mjölk
4 msk vaniljsocker
 
Låt kakan svalna, sen klyver du den på mitten och häller över vaniljsmöret på båda delarna. Sätt ihop kakan igen så den blir hel.



Kommentarer