Cookie i stekpanna





Ligger lite efter med bloggandet. Men så är det! Undra varför jag ofta bakar samma kaka efter varann. Gör ofta så.
I söndags kom ungdomarna hem på kaffe. En av tjejerna hade inte varit här. Jättekonstigt, jag trodde alla varit här. Nu har nog alla varit här. Skojigt med kidsen och att de kommer. 
Det blev en cookie i stekpanna, för det går så snabbt att göra.








Idag har jag gått Hönö runt med svägerskan, Det kändes i benen att det var ett tag sen nu. Varit alldeles för slapp och inte promenerat. Sen har jag haft massor att göra med som gör att man inte hinner. 
Tänker nog bjuda på en mer nedtonad version av mig fram över. Behöver nog finslipa på buffligheten. Vi får se om jag lyckas ;)




90 gr rumstempererat ekologiskt smör
1 dl muscovadosocker
1 dl socker
1 ekologiskt ägg
1 tsk vaniljextract 
2.4 dl ekologiskt vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
2.5 dl chocolate chips (eller hackad go choklad)

Blanda med en gaffel, smör och de båda sockren. I med ägget och övriga ingredienser. Till sist chokladen. Smörj en stekpanna och bred ut kaksmeten i den. Grädda i 18-20 minuter i 175 grader. Låt den svalna 5 minuter innan servering. 

Gott med en kula glass.
Kakan räcker till 8 personer.




Kommentarer