Italiensk torsk


Tänkte idag får vi pröva något nytt med torsken mannen fick upp på spö förra veckan när han och grannarna drog över och fiskade utanför Skagen.
Den torsken är bara den godaste som finns. Punkt.


 Egentligen ska man trä dessa på spett och grilla, men jag körde in dem i ugnen istället eftersom regnet varit framme, sen grillar jag sällan när jag är själv med barnen. Då får det vara fint väder helt klart.
Såsen var helt grym. Barnen sa: vilken god sås! 






Stekte två salladslök i lite smör och hällde på 2 dl ekologisk grädde som fick koka upp. Delade 12 romantomater i hälften och la i med lite salt och peppar. Lär tomaterna koka sönder och sen rev jag ner parmesanost och tog bort den från plattan. 

Dela torsken i 12 bitar, jag hade nog ett halvkilo torsk. Tog lite citronsaft på torsken och svartpeppar. Rullade in varje bit i serranoskinka och la i form. Tog lite smör på och flingsalt. 180 grader i tio minuter.

Kokt potatis och kokta morötter hade jag till. 

Hade man grillat detta och haft färskpotatis till, så hade det varit top notch på denna rätten.


Kommentarer